AK Gençliğin Buluşma Noktası
Tartışıyorum AK Partililerin, AK Parti Gençlerinin Seviyeli tartışma bölümü.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 05-20-2008, 06:03   #1
Kullanıcı Adı
cartman
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
[size=16pt]Demiryolu Karayolu, Denizyolu ve Türkiye’nin ulaşım politikası ..


Yolcu tasımacılıgında havayolu yüzde 1.8, demiryolu yüzde 2.80, denizyolu yüzde 0.1 ve karayolu ise yüzde 95.40.
Yük taşımacılıgında havayolu yüzde 0.2 demiryolu yüzde 5.4 denizyolu yüzde 2.96 vr karayolu ise yüzde89.9 olmaktadır.

Ulaştırma sisteminde yaşanmakta olan sorunlar, ülke ekonomisine büyük boyutlarda
zarar veriyor. Türkiye’de özellikle yolcu ve yük taşımacılığında yıllardır maliyeti
yüksek, kalite düzeyi düşük taşımacılık yapılıyor.1950 yılına kadar, doğru bir tercih olarak demiryolu ve denizyoluna ağırlık veren
politikalar benimsenmiştir. Bu uygulama sonucunda 1950 yılında yük taşımalarında miktar
(ton) olarak demiryolu %55.1, denizyolu %27.8 pay alırken, karayolunun payı %17.1 idi.
Aynı dönemde yolcu taşımacılığında taşıma türleri arası dağılım %49.9 karayolu, %42.2
demiryolu, %7.5 denizyolu ve %0.6 havayolu şeklindeydi.


Bu verilerden sonra aklıma takılan soru arkadaslar?

Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında
yoğunlaşmıştır.Neden?



Bunların biliyormuydunuz?


*Japonların yaptığı araştırmaya göre,karayolu taşımacılığının,deniz yoluna
göre %166 daha pahalı olduğunu

*300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından,Yunanistan 60 milyar
dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı

*ABD, Fransa ve Japonya’da 600 km/s hız yapan trenlerin hava yolu
taşımacılığı ile rekabet ettiklerini

* Son 10 yılda trafik kazalarında yaralanan ya da sakatlananların sayısı 1 milyon 200 bin kişi..70 milyon nüfusa sahip Türkiye de trafik kazası dramı yaşamamış bir aile neredeyse yok gibi..

*karayolunun demiryoluna göre, kaza sayısı bakımından 22 kat, ölü sayısı bakımından 8 kat, yaralı sayısı bakımından da 17.7 kat daha tehlikeli olduğunu

*Yıllıl petrol ithalatımızın yaklasık 30 milyon ton oldugunu

Tum bu benım arastırdıgım sonuclara karsı ülkemizin ulasım politikası hakkında sizinde dusunceleriniz ve paylasımlarınız almak istiyorum.Goruyorum ki yıllardır yanlıs ulasım politikaları sonucu bireysel olarak petrole hassas olmusuz ,motorlu tasıt vergilerinden dert yanmısız, trafik kazası dramını yasamısız..[color=red]Bundan sonra nasıl bir ulasıma sahip Türkiye hayal ediyorsunuz?

 

cartman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 05-20-2008, 17:10   #2
Kullanıcı Adı
maviinsan
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında
yoğunlaşmıştır.Neden?
bunda dış etkenler var.MArshhall yardımı vs... araştırırsanız daha iyi anlarsınız
maviinsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 17:15   #3
Kullanıcı Adı
romakudüs
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
bence karayoluna yatırım yapılmasının sebebi ülkemizde karayollarınını istenilen derecede olmaması yollar bozuk tek şerit bunlar değiştirilmeye çalışılıyor yoolar güzelleştirilip gidiş geliş ayrı yollar yapılıyor bu iş bittikten sonra diğerlerinede ağırlık verilceği düşüncesndeyim
romakudüs isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 17:57   #4
Kullanıcı Adı
maviinsan
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
demiryolu çok daha önemlidir.Çünkü demiryolu;
-daha ucuzdur
-daha güvenlidir

Biz yıllarca demiryollarını 'komunist işi' diyerek ihmal ettik.AMA şimdiki ulaştırma bakanı demiryolları konusunda çok kararlı :-*
maviinsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 18:06   #5
Kullanıcı Adı
romakudüs
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
maviinsan Nickli Üyeden Alıntı
demiryolu çok daha önemlidir.Çünkü demiryolu;
-daha ucuzdur
-daha güvenlidir

Biz yıllarca demiryollarını 'komunist işi' diyerek ihmal ettik.AMA şimdiki ulaştırma bakanı demiryolları konusunda çok kararlı :-*
evet demiryolu konusunda haklısınız
romakudüs isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 19:19   #6
Kullanıcı Adı
cartman
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
maviinsan Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:
Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında
yoğunlaşmıştır.Neden?
bunda dış etkenler var.MArshhall yardımı vs... araştırırsanız daha iyi anlarsınız
Kardes marshall yardım sonuclarında yapılan yollar savaştan karlı çıkan ve artan üretimine dış pazarlar arayan Amerikan otomotiv ve petrol tekellerine büyük çıkarlar sağlamak diğeri de Türkiye’nin her tarafına Amerikan mallarını ulaştırmak icin olabilir.Ama 1950 yıllının ulasım politikası 2000 lere kadar gelebilir mi?
cartman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 19:22   #7
Kullanıcı Adı
cartman
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
romakudüs Nickli Üyeden Alıntı
bence karayoluna yatırım yapılmasının sebebi ülkemizde karayollarınını istenilen derecede olmaması yollar bozuk tek şerit bunlar değiştirilmeye çalışılıyor yoolar güzelleştirilip gidiş geliş ayrı yollar yapılıyor bu iş bittikten sonra diğerlerinede ağırlık verilceği düşüncesndeyim
Kardes 2008 model arabaya bınerken 1970 model trenin olması celiski degilmidir? Her tarafın otoban olması durumunda bile denız ulasımı hava ulasımı ray sistemler olmadıktan sonra pek bi anlam ifade edemez.Sadece otomotive ve petrole bagımlılıgımız devam eder..
cartman isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-20-2008, 19:28   #8
Kullanıcı Adı
maviinsan
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Türkiyede son yıllarda ulaşım alanında büyük gelişmeler oldu.

Hızlı tren Türkiye'ye geldi

pek çok şehire raylı sistem kuruldu

Duble yollar yapıldı

sayısız kavşak açıldı

marmaray ve kars-tiflis demiryolu hattı kurulmaya başladı

denizcilik sektörü genişledi.HAtta TUzla tersanesinde ölümlerin sebeplerinden biri de iş yoğunlıuğu.
maviinsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-21-2008, 00:33   #9
Kullanıcı Adı
atailtürk
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
maviinsan Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:
Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında
yoğunlaşmıştır.Neden?
bunda dış etkenler var.MArshhall yardımı vs... araştırırsanız daha iyi anlarsınız
Bu ülkenin demir yolları Abdulhamit ve Atatürk zamanında yapıldı. O zamanlar ülkemizin ekonomik durumu ortadadır. o yokluklarda dahi demir yolu yapmayı becermissek marsal yardımları bahane edilerek demir yolu yapmamamız bahane edilemez. bizim bu gunlerde uçaklarla tavuk taşınmasını tartışmamız gerekirken malesef demiryollarını, deniz taşımacılığını tartışıyoruz. Şu bir gerçekki ülkemiz demir, deniz, hava taşımacılığında çağın gerisinde kalmıştır. Her sene kara yollarının modernizasyonuna ayrılan trilyonlarla bu ülke Edirneden Karsa kadar demir yollarıyla kaplanırdı. Bırak devletin para ayırmasını yap işlet devretle dahi demiryolu taşımacılığı geliştirilebilirdi. Allaha şükür ki hükümetimiz bu alanlara geç kalınmış yatırımları yapmaya başladı. İnşallah karayolu dışındaki alanlara yapılan yatırımları daha da artırarak karayollarının yükünüde azaltırlar.
atailtürk isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-21-2008, 00:35   #10
Kullanıcı Adı
maviinsan
Standart Türkiye’nin ulaşım politikası..
Alıntı:
atailtürk Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:
maviinsan Nickli Üyeden Alıntı
Alıntı:
Ülkemizde ulaştırma altyapısına yapılan yatırımlar çoğunlukla karayolu ulaşımında
yoğunlaşmıştır.Neden?
bunda dış etkenler var.MArshhall yardımı vs... araştırırsanız daha iyi anlarsınız
Bu ülkenin demir yolları Abdulhamit ve Atatürk zamanında yapıldı. O zamanlar ülkemizin ekonomik durumu ortadadır. o yokluklarda dahi demir yolu yapmayı becermissek marsal yardımları bahane edilerek demir yolu yapmamamız bahane edilemez. bizim bu gunlerde uçaklarla tavuk taşınmasını tartışmamız gerekirken malesef demiryollarını, deniz taşımacılığını tartışıyoruz. Şu bir gerçekki ülkemiz demir, deniz, hava taşımacılığında çağın gerisinde kalmıştır. Her sene kara yollarının modernizasyonuna ayrılan trilyonlarla bu ülke Edirneden Karsa kadar demir yollarıyla kaplanırdı. Bırak devletin para ayırmasını yap işlet devretle dahi demiryolu taşımacılığı geliştirilebilirdi. Allaha şükür ki hükümetimiz bu alanlara geç kalınmış yatırımları yapmaya başladı. İnşallah karayolu dışındaki alanlara yapılan yatırımları daha da artırarak karayollarının yükünüde azaltırlar.
inşallah
maviinsan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi