![]() |
#21 |
![]() Levent abi açıklaman çok güzel...
Peki ama iki kardeş taht mücadelesi veriyorsa bu mücadeleyi isyan diye nitelemek ne kadar doğru? Yani bu kardeş katli meselesi yüzünden öldürülen kardeşlerde tahtın kendilerine ait olduğunu iddia ediyorlardı ki bunda haklılar... Bu şeyhülislamlar hükümdarın hangi kardeş olduğunu belirleyemiyormuydu? Eğer onlar belirlese zaten sorun çıkmazdı diye düşünüyorum.. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
![]() Alıntı:
Daha ayaklanmadan, devletin bekasını sarsmadan çok küçük yaşta, ileride tehlike oluşturacağı düşünüldüğü için katledilenler var... Ne kadar vicdanidir bu?... Eğer biri tahta geçecek ve diğerleri öldürülecekse tahta geçecek olan neye göre belirlenmeliydi? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
![]() Şeyhülislamlar, olayın niteliğine bakarlar ve fetvalarına ona haiz verirler. Tercih yapma aslında söz konusu değil...
Mesela; III. Murad, çevrenin de etkisiyle ve siyâseten katl esasına dayandırarak beş kardeşini idama mahkûm ettirmiştir. Bu idam hadiseleri, had cezası mahiyetinde değillerdir. Fıkıh kitaplarında tasvir edilen siyâseten katl kategorisine girdiği de şüphelidir. Bunda şerri bir nokta varmıdır bunu alimler günümüz osmanlı aydınları diyorlar ki; Siyaseten katlr girdiğinden şerran olması zayıftır. Yani uygulama gayri meşrudur. Bunlara bakıldığında bu konunun ucu açık... Aslında ehil olanların, osmanlı belgeleri ile ortaya koyup değerlendirmelidirler. Ben Ahmet AKGÜNDÜZ hocayı okudum... ;) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Yani buradan şeriat devleti olan Osmanlı'nın en tepesinde bile bir hata yapılmış olabileceğini anlamış oluyoruz...
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Alıntı:
Sevgili kardeşim onu söylemek asla ve kat a bana düşmez... Dediğim gibi çok iyi araştırılıp ehil olna kişilerin sağlam dayanaklarla nitelendirmesi ve budur demesi gerekir. Benim aciz görüşüm budur... ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
![]() Adaleti ile nam salan imparatorluga mahkeme kararı olmadan ve yargılama yapılmadan sırf saltanat ve dünyevi menfaat uğruna Padişahın adam öldürtmesi tezat :-X Ben boyle dusunulerek hic bir katlin yapılmasına fetva verecek ulema olacagınıda dusunmuyorum..Yargısız hukum verılseydı 600 yıl bir imparatorluk nasıl ayakta kalırdı :
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Abi neden haddine olmasın ki?
Neticede devleti yönetenlerde birer insandı ve hata yapmak insana mahsus bir özellik.. Eğer geçmişi tartışıp hataları bulmazsak gelecekte aynı yanlışlara düşmeyide göze almış oluruz... |
|
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Peki kardeş katiline son veren bu uygulama devlete negibi zaralar vermiştir:
Hayatlarını sarayda geçiren şehzadeler devlet yönetimi ve savaş teknikleri gibi idarecilik vasıflarından yoksun kaldılar.zamanlarının çoğunu haremde geçirdiklerinden "KADINLARIN DEVLET YÖNETİMİNE MÜDAHALELERİ" başladı...ve en kötüsü "KAFES SİSTEMİ" ile büyüyen bu şehzadeler öldürülme korkusu ile liyakatsız,hatta akli yönden rahatsız bireyler olabildiler..Tabi ki bu bir genelleme değildir... Olaylara objektif bakmaya çalışıyorum...O sistemde kardeş katlinin kaldırılmasının da böyle bir zararı oldu tabi... Her iki sistem de yanlış...Kesinlikle hata başında yani yönetimin babadan oğula geçmesiyle başlıyor... O zaman neden babadan oğula yönetim şeklini, ülke hanedanın ortak malıdır anlayışını benimsediler bu irdelenmeli bence... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Alıntı:
geçmişi tartışalım ama belge ile, sağlam kaynaklarla konuşalım ki bende o yok; ben bundan imtina ederim... Ama yinede konuşulmasında çok büyük faydalar görüyorum. Ama keskin nitelemelerden kaçarak. ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Lütfen devam edelim, çok şey öğreniyorum... ;)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|