![]() |
#141 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
![]() Doğuda yaşıyorum.Bu yüzden hak verirsiniz ki batıda yaşayan arkadaşlara oranla, buralar ile ilgili bilgim biraz daha fazla.
Bence metinde gayet doğru cümleler ile iletilmek istenen iletilmiştir,olaylara tarafsız bakanlar açısından. Kürt olan adam ''Ne mutlu Türküm diyene'' demez. Bu söze karşılık sadece Türklere saygı duyar. (bazı istisnai kişiler hariç) Bundan fazla da bir şey beklenmemesi gerek kürt olan insandan. Nasıl ki , Türk olan adama ''Ne mutlu Kürdüm diyene'' tarzı cümleler ısrarla, baskıyla,zorbalıkla söyletmek istenmiyor ise kürtler tarafından, aynı duyarlılığı bir Türk'te göstermelidir.Bu bir tercih meselesi değil,olmamalı.Bu olaya bu şekilde yaklaşmak zorunda her kim olursa olsun. Zaten bugünkü iktidarın da isteği, amacı, gayesi bu değil midir? Her ırktan olan insanın özgürce yaşayıp, ''sen kürtsün o yüzden yaşamaya dahi hakkın yok'' gibi düşüncelerin yok olması için çaba sarfetmiyor mu ak parti? Ve bizlerde bunun bilincinde olduğumuz için şuan burda değil miyiz? Birilerinin ak partiye oy verme amacının arasında ''eşitlik'' kavramı olmayabilir.Ama bana ve birçok ak parti sevdalısı olanlar için ; ak partiye oy vermenin ilk nedeni : ''Eşitlik'' kavramıdır. Birde şunu da belirtmek isterim ki : Doğu da artık eski doğu değil.Kız öğrencilerinin okutulmama oranı, insanların düşünmeden hareket etme oranı, birilerine bağlı yaşayarak hayatına devam etme oranı , eskiye oranla epey düştü. Bu da tabiki çok sevindirici bizler için. Son olarak, bu konuyu açan arkadaşa da çok teşekkür ediyorum.Gerçekten güzel bir yazı. Konu ALmi´ tarafından (01-19-2010 Saat 00:23 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
![]() kürt meselesi denen mesele hakkında yorumlarda bek ilerleme kaydetilmediğini hissetiyorum.ben bu siteye dahıl olduğum dan beri takip ettiğim yorumlarda bir kısır döngü görüyorum ben isterdimki insanlar bu sorunun nerden kaynaklantığı bu gün neden bu kadar yoğun olduğunu Yorumlarımda ifade ettiğim kürtaleviliği hakkınta kimsenin yorumlara zenginlik katmadığı bu konunun sonlanması gerekdiğini ifade ediyor
Hayırlı Geceler dileğimle |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
![]() Ama siz durmadan alevikürtler diyorsunuz.
Hayır gelmemişsiniz görmemişsiniz. Durmadan bilmeden teori ve yanlış cümleler abim. Tövbe yarabbi diyarbakır'da ki kürtler alevi değil ama meseleyi üstlenenler oluyor. O ne iş o zaman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
![]() Şimdilik nereden başlayacağıma karar veremediğim için sadece güncelleme adına bu mesajla girdim.
Umarım bu haletten kurtulur ve bir girizgahla başlayabilirim Şirinsaat aramıza hoş gelmi,ş sefalar getirmiş. Farklı bakış açılarının bir merkezde focus lanması hakikatların inkişafı için elzem...... Aramızdan tez ayrılmaz umarım......Bu fikir zenginliğine ihtiyacımız var. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
![]() Türkiye Cumhuriyeti 80 yıl boyunca yasakçılığı bir siyaset sanmıştır.Toplumun yeri geldiğinde "en vahşi"onan ve radikallerce kullanılan yanı dini veya kavmi kimliğidir.Bu en vahşi noktadan sınır geçirmek,değil sorunları çözmek çözümü imkansız bir sorun yaratmaktadır.Modern Türkiye devleti böyle bir sorun yaratmakla kalmamış;sonra onu yanlış muhataplarla çözmeye kalkışmıştır.Ne DTP nede PKK Kürt'leri temsil edebilir.Yukarı dediğim gibi DTP sadece bir sürecin temsilcisi...Türkiye'yi yönetenler uluş değil,millet ve medeniyet perspektifli tanımlarla sorunlara yaklaştıkça,oluşturulan yapay sınırların nasıl ortadan kalktığını ve Türk ile Kürt'ün nasıl sadece yurttaş değil aynı zamanda kardeşte oldukları görülecektir.
Kürt sorunu tıpkı Türkiye-Irak sınırı gibidir.Genelkurmay eski başkanlarından Karadayı "Bu sınır ileride sorun çıkarısın diye çizildi" diyor"bu sınır fiziksel olarak kontrol edilemez...Doğanın en vahşi olduğu yerden sınır geçiriyorsunuz." Öncelikle Türk tanımı değiştirilmelidir.İnsanlardan başka bir kimliğe bürünmelerini nasıl söyleyebiliriz.Türk Türktür Kürt'te Kürt'tür.Bunu değiştirmeye çalışmak ne etikdir nede demokratik bir tutum.Farklılıkları hazmetmeyi herkesin öğrenmesi gerekiyor.Bizde ki uluş-devlet anlayışı"Ne mutlu Türk'üm diyene!"sloganı ile ne kadarda devlet anlayışının daraldığı ortadadır.Kökeni ne olursa olsun Türk olmaktan mutluluk duyacak ve bu dar devlet anlayışına boyun eyecekti.Peki vatandaş Türklüğü sevmekle beraber Kürt olmayı da sürdürmek isterse ne olacak?İşte bu dar ulus-devlet anlayışı ile asla bağdaşmayacak bir şeydi.1924-38 arasında Ankara hükümetine karşı yapılan ayaklanmaların 18'inin 17'si Kürt kökenli olması bu bakımdan anlamlıdır. Bu ülke hepimizin Kürt Türk diye ayırım yapmadan yola devam edersek aydınlık yarınlar bizleri bekliyor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
![]() Yorumlarından dolayı hepinize teşekkür ediyorum.
Anlama çabanız çok hoşuma gidiyor. Fakat çeken bilir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
![]() Unutmayın ki Osmanlı devleti ırk kavramını ön plana attıktan sonra yıkıldı.
İlerlemek,"Ötekileştirme" kavramını aştığımız vakit mümkün olacaktır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
![]() Meselenin öncesiyle sonrasıyla tek parti diktası ve ideolojileriyle , oluşturlmak istenen bir iç kırımla münasebeti kaçınılmaz.
Vakıa ortada içeride kaynatılan bir fitne var Kimlik tezahürü ülkede farklılıkların kabulünü tam anlamıyla kaldıramıyor. Meselenin ilk dönemlerdeki iltihabını çözmek yani hükümetin bugünkü anlamıyla tarihiyle yüzleşmesi birinci adım. Sonraki kimlik tartışmaları ve ayaklanmalar bir başka sorun olan kafatasçılk olarak nitelendirilebilecek sorunlar zümresinden.Hükümetin bu noktada bir müdahalesi ve girişimi daha olmadı. Sorunun son halkası olan dış güçlerin içeridekileri kullanması olayı ve parazit olarak kürt kökenli kardeşlerimizi göstermesi ise ancak birinci meselenin vuzuha kavuşması, ikinci sorunun hesabının ve sorumlulularının ortaya çıkarılması ve son adım olarak islam kardeşlüği ile üçüncü şıkka cevap soruna çözüm bulunabilir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
![]() Bunlar nekadar faşist yorumlar böyle?Nereden ediniyorsunuz Allah aşkına bu bilgileri?Saidi Nursi Kürtler için Türk milletiyle dostluk içinde yaşamalarını söylemiştir ayrıca Türk halkıyla hiç bir problemide yoktu Üstad Saidi Nursinin.Hatta barla lahikasının 192. mektubunda Türkleri ne kadar çok övdüğü bilinmektedir.ben millet-i İslâmiyenin en mühim ve mücahid ve muazzam bir ordusu olan Türk milletine binler Türk kadar hizmet ettiğime binler Türk şahittirler"(Said Nursi, Barla Lahikası, 192. Mektub)
Şeyh said olayıda tamamen çarpıltılmış bir olaydır.Şeyh Saidin Türkçülükle Kürtçülükle hiç alakası yoktur.Zaten kendisi İslam Hukukuna göre yönetilen bir İslam devleti ister |
|
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|