![]() |
#1 |
![]() KADININ PANTOLON GIYMESI
Önemli olan avretini örtmek olduğuna göre, kadının bunu pantolon giyerek sağlaması yeterli olmaz mı? Başka bir münasebetle de anlatmaya çalıştığımız gibi kadının giyiminde aranan şartlardan biri de erkek elbisesine benzememesidir. Rasulüllah Efendimiz'in (s.a.s) "Allah kadına benzeyen (kadınlaşan) erkeğe ve erkeğe benzeyen (erkekleşen) kadına lânet etmiştir" hadîs-i şerîfleri, öncelikle giyim-kuşamdaki benzeyişi anlatır. Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.Ancak kadınların "cilbâb"larının (dışlık örtülerinin) altından pantolon giymeleri mahzurlu olmadığı gibi övülen bir uygulamadır. Hz. Ali Efendimizin aktardığına göre: "Bulutlu ve yağmurlu bir günde Bakî'de Rasûlüllah'la beraberdik. Merkebe binmiş bir kadın geçiyordu. Merkepten düşecek oldu da Rasûlüllah (bir ,yeri açılır endişesiyle) ondan yüzünü döndü. Orada bulunanlar: Kadının pantolonu (sirvalı) var (üzeri açılmaz) dediler de Rasûlüllah: "Pantolonlar (sirvaller) edinin. Çünkü onlar en iyi örten elbiselerinizdendir. Kadınlarınızı (avretini) da dışarı çıktıklarında onlarla koruyun." buyurdular." (Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil'de) ve Beyhakî (el-Edep'te) rivâyet etmişlerdir. Suyûti "zayıf" işaretini koymustur. bk. Münâvi, Feyzu'1-Kadîr I/109-110) Bir başka rivâyette ise, kadının o hâli hoşuna gittiğinden ötürü: "Allah sirval giyen kadınlara merhamet eylesin." buyurdular.(Hadîsi; Dârakutnî (el-Efrâd'da), Hâkim (Tarihinde), Beyhakî (Su'abul-imânda), Hatîp (el-Müttefek'te) rivâyet etmişlerdir. Münâvî zayıf oluşunu anlatır. bk. IV/22-23) Hattâ bizzat Rasûlüllah Efendimizin de "sirval" satın aldığı rivâyet edilmiş ve kendisinin giydiği bilinmediğine göre, hanımları için satın almış olabilir, denmiştir.(Münâvî, age I/110) Ne var ki, bu her iki hadîs de zayıftır ama, aksi de söylenmediğine göre, bunlarla amel edilmesinde bir sakınca yoktur. Yani kadın dışlığının altından pântolon (sirval) giyebilir. Bunu daha iyi örtünmek için yapmışsa güzel bir iş yapmış olur.Ancak hadîslerde geçen "sirval"ı tamı tamına bugünkü pantolonlar gibi anlamak da yanlış olur. Eğer paçaları görülecekse onları erkek pantolonu paçalarından farklı yapmalıdır. Aslında Anadolu kadınlarının giydiği ve "dizlik" tabir edilen uzun içdonu "sirval" tarifine daha yakındır. (Allah'u a'lem)
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() ALLAH razı olsun aydınlatıcı bir konu.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Tasvip etmiyorum...
Hatta evlenirsem pantolon felan giydirmem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Öyle deme ibrahim kardeş.. Çıkar karşına bir insan büsbütün teslim olursun onun hayat anlayışına müdahale edemez olursun. Yinede kendine uygun olanı ara ama büyük konuşma bitiverir yanında. Gökmen kardeş faydalı bir paylaşım da bulunmuş ama yinede bu hususlarda insanları yargılamada uzak duralım. Pantolonun gözükmeyecek şekilde giyinmesi yani üstüne pardesü alarak kullanılmasıda ne gibi mazaret olur bilemiyorum ama yinede hassas mevzular hem bu şekilde giyenleri rencide etmeyecez hemde islami hassasiyetlere dikkat edecez aradaki ince dengeyi korursak mesele yok , toplum imansızlık ile uğraşırken bu hususlarda zaafiyet gösterenleri itmeden bir şeyleri izah etmek en makulü gibi geliyor.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Bol bir pantolonun üzerine uzun bir tunik giymekte bir mahsur görmüyorum. Hatta bu tarz pantolonlar ev disinda çok fazla aktif olan bayanlar için etekten daha uygun oldugunu düsünüyorum...
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Erkekleşmiş kadınlara iyi gözle bakmam kısa ve özü...
Bu konuda hoşgörüye,beyin gıdıklayan yaklaşımlara kapalıyım.. Etek giyen erkeklere henüz o engin "hoşgörü anlayışı" uygulanamadığı için onlara toplumda iyi gözle bakılmaz 1970'lere kadar kadın için pantolonda böyleydi.. Ama bir kaç tane etek giyme cesareti gösteren erkek var Türkiye'de üstelik ünlülerden seçilmiş şahıslar yani alıştırma aşamasına geçilmiş... Fazla değil bir 10 yıl sonra Türkiye'de etek giyen erkeklere'de hoşgörü pompalayan zevatlar olacaktır elbet ,bugün'de vardır muhakkak ama kaç kişi.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() İslâmda bence diye bir şey yok diyorum bende.
Pantalon giymesi caiz değilken, ben nasıl giyilebileceğini uygun göreyim... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Eger pantolon beden hatlarini belli etmeyecek sekilde ise, ve üzerine dizlere kadar bir tunik giyiliyorsa, hem erkek giyiminden uzak hemde tesettüre uygun bir giyim biçimi degil midir?
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Minikkelebek'in düşüncesinin usulüne,kaidesine uygun olmakla birlikte geçerli olabileceğine,fakat yinede şüpheli bir giyim tarzı olduğunu belirtmekte fayda görüyorum!
Zaten bana göre tesettürün en sağlıklısı ve en makbulünün,eski çarşaf biçiminin biraz daha modernleştirilmiş hali olduğunu iddia ediyorum... Bunun dışında günümüz tesettür biçimlerinin,HAK tesettürü yansıtmadığı kanatindeym. Ve gitikçede yozlaşmaya doğru gidildiği ortadadır. Özelikle yeni yetişen nesillin Tesettür giyiminden oldukça bihaber olduğu, daha doğrusu dini ilmi noktasında cehalet düşünceleri içinde olduklarını üzülerek belirtmek isterim. Herşeye rağmen,ahir zaman diliminde Allah'ın emir ve yasaklarını elimizden geldiği kadarı ile gerçekleştirip,bilerek-bilmeyerek gerçekleştiremediklerimizin Tevekkülünü Yücce yaradana bırakmak en makbulü olsa gerek.Selam ve dua ile. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Alıntı:
Tesettür Âyeti geldikden sonra Hz Muhammed (sav) in eşleri nasıl bir hal almış, Sahabede bu emir nasıl uygulamış bu sorgulanmalı... Pantalon İslama ne kadar uyuyor ki vücut hatlarını belli etmediği sürece giyilebileceği fetvasını verelim. Kadının örtüsü " çarşaf" dır. Dâvâmız hayat uymak değil; hayatı Hakk'a uydurmakdır.. Burada rahatımızdan ziyade, İslama uygun olup olmadığını tartışıyoruz. |
||
![]() |
![]() |