![]() |
#121 |
![]() EHL-İ KİTÂB’I RAHMET-İ İLAHİYEDEN DIŞLAMAK MANA-YI KUR’ÂN’A TERS DÜŞER
EHL-İ KİTÂB’I RAHMET-İ İLAHİYEDEN DIŞLAMAK EMR-İ İLÂHİYE TERS DÜŞTÜĞÜNDEN MANA-YI KUR’ÂN’A VE CÜMLE KİTABLARA DA SUHUFLARA DA AYKIRI OLDUĞUNU HAZRET-İ ALLAH SARİH BİLDİRİYOR Bismillâ hirrahmanirrahim “SENDEN ÖNCE GÖNDERDİĞİMİZ PEYGAMBERLER HAKKINDAKİ KANUN BUDUR. BİZİM KANUNUMUZDA HİÇ DEĞİŞİKLİK BULAMAZSIN.” (İsra Suresi, 77) Bismillâhi'r-Rahmâni'r-Rahîm “Îman edip yararlı iş yapanlara gelince onlarda cennetliktirler. Onlar orada devamlı kalacaklardır.” (Bakara Sûresi, 82.) “Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin” diyen meal ve tefsirler Kur’ân’ın rûhuna ve rahmet-i ilâhîyeye tamamı ile aykırıdır. Uygulaması da imkansız olup bu yanlış tefsir semâvî dinler arasında düşmanlıktan başka bir şey getirmemiştir. Hazret-i ALLÂH’ın Kur’ân’ın çok yerlerinde verâset-i enbiyâ olan “evliyâ”yı, Türk lisânında her mevzûda kullanılan “dost” ifâdesi, gayr-i meşru hâdiselerde dahi “dost” diye ifâde olunurken... Arapça’da “dost” diye bir kelam yok. Herhangi bir ecnebî kelimeyi “aynı mânâyı yansıtmıyor” diye lisânımızda olmadığı için onların telaffuz ettikleri gibi almak mecburiyetindeyiz de, “evliyâ” için aynı uygulamayı niçin yapmıyoruz? Mâide Sûresi 51. âyetinde mâlumun “evliyâ”ya “dost” demekle o kadar mânâ değişiyor ki, Benî İsrâil (Yahudiler) ve Benî Nasârâ (Hıristiyanlar)’ı tamamı ile dışlamak ALLÂH’ın kânunlarına uymadığı gibi Hazret-i Kur’ân’da ehl-i kitâbın îmanlılarını taltif eden âyetleri görmezlikten gelemeyiz emr-i ilahinin dışına çıkmayalım. Başka inanç sâhiplerini hakir görerek yaşamanın mümkün olmadığını târih boyu gördük veya göremedik. Gerçeği göremeyip, nefsânî hislerinin esaretinden kurtulamayan, başkalarını hakir görerek yükseleceğini, bir yere varacağını zannedenler bu zannın doğurduğu perişanlığı görmemezlikten gelemeyiz Bu türlü düşünce ve tutumlarımızı hemen değiştirelim lütfen. bugün Buna daha mecburuz. Zararın neresinden dönülürse kardır denir.! PİRİ GALİBİ SEYYİT H.GALİP HASAN KUŞÇUOĞLU MUHTAÇ OLDUĞUMUZ KARDEŞLİK isimli eserinden alıntıdır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
![]() Cevizin yeşil kabuğu şeriattir; sert kabuğu tarikattır; kıynağın üzerindeki kışrı ince zar marifettir; kıynak dedikleri beyaz kısmı ise hakikattir!.
Normal kıskançlık duygusu bulunmayan Benî Âdem için Peygamber Efendimiz şöyle buyurdular: Cennet haramdır, kokusunu da alamazlar. Bunları anlatmakdaki kasdim; her hangi bir toplumu veyahut bir şahsı, küçük görmek, benim gibi niçin inanmamış diye, o hemcinsimi yermek değil. Benim inancım ve yaşantımla bağdaşmıyor diye, herhangi bir şahsı aşağılamak hakkı kimseye verilmemiştir. Hazreti Allâh’ın af ve mağfiretinin tecellileri her olayda görülürken, rahmet-i ilâhiyeler, yaratılışın sırrı olan insan olmaya namzet Benî Âdem’i, bu rahmetin dışında görmek mümkün değil!.. Pir-i Gâlibi H.Galip Hasan Kuşçuoğlu HZ. KUR’AN’DA TESETTÜR HİCAP VE EDEP İSİMLİ ESERİNDEN ALINTIDIR. Konu fican tarafından (08-12-2013 Saat 14:42 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
![]() Alıntı:
Kainatta yaratılmış her ne var ise soyut-somut tamamı HZ. İNSANIN tanınmasına vesile içindir.Hz.İnsan tanınmadan HZ.ALLAH TANINMAZ. Alıntı:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
![]() EMR-İ İLÂHİVE TERTİB-İ İLÂHİYE KARŞI İTİRAZ EDEN ŞEYTAN
HZ. ALLAH melaike ve cin taifesine Âdem’e secde etmelerini emretti. Çünkü insan olmaya namzet Benî Âdem melâike ve cin taifesinden efdal yaratılmıştı. Şeytan cin taifesinden idi. Enaniyyeti şeytanı emr-i ilâhiye ve tertib-i ilâhiye isyan ettirdi. Çünkü maddeyi bildiği kadar, manadan nasipsizdi. Cin taifesinden olan şeytan küfrünün semeresi olan enaniyet bataklığından çıkamadığı gibi yaratanına itiraz etmeyi zevk edindi de Âdem’in hilâfete lâyık olmadığını göstermek için HZ. ALLAH’tan zaman ve ruhsat istedi. Her zuhurat ve olayda maddeden başka ölçü bilmeyen şeytan Âdem’e secde emrine itiraz etti: “Beni dumansız ateşten, Âdem’i de balçıktan yarattın, ben Âdem’den efdalim” diye emr-i ilâhiye karşı küstahca tavır takınınca Hazret-i ALLAH şeytanı huzurdan kovdu ve lânetledi. Her zuhuratın tertib ve tanzim-i ilâhi olduğundan şüphesi olmayan hal ehlinin şeytana verilen vazifenin şaşkınlığına HZ. ALLAH buyurdu “ZATEN O KAFİRLERDENDİ.” Rahmet-i ilâhiyeden, af ve mağfiret deryasından habersiz, “her şeyi ben biliyorum, Benî Âdem’in şeytandan efdal olmadığını göstereceğim” edası ile olanca küfrünü ortaya çıkaran şeytan, ruhsat istedi Hazret-i Allah’dan. ALLAH (c.c) buyurdu: “Benim sadık, imanlı kullarıma bir şey yapamazsın. Senin arkandan götürdüğün imansızlar senden farklı değildirler.” Böylece şeytanın da vazifesi bilindi. Şeytan Hazret-i Allah’ın gücü üstünde hâşâ güç olmayıp cin taifesindendir. İnsan olmaya namzet Benî Âdem’in, kamil insanın dahi emr-i ilâhiye sadakatını zayıflatan ve samimiyetsizliğinin gizli yönünü ortaya çıkaran ve setrini kaldırtan, seçkin kulunu da imanının korunmasından ötürü aşk-ı ilâhiye itekleyen mehenk taşı. ALLAH’ın yarattığı cin taifesinden. Küfrü ve isyanı kendi gördüğü gibi, kula cazip göstererek, tertib-i ilâhinin zıddına kulu teşvik eden! Bilâistisna cümle kulların az, çok malumu. Bariz görülen imtihan suali. İyi bilesin ki şeytan ALLAH’ın gücü karşıtı güç değil. ALLAH’dan başka güç yok. Hesabını ona göre yap. Ona fırsat verme! BENÎ ÂDEM HAKKINDA NE DİYOR ŞEYTAN? DUYMAK İSTER MİSİN? HZ. ALLAH’A SECDE ETMEYEN ENANİYYETLİ KULLAR İÇİN HZ. ALLAH EMRETTİ “ADEM’E SECDE ET” DİYE. İTİRAZ ETTİM, HUZURDAN KOVULDUM, LÂNETLENDİM. BENÎ ÂDEM’E EMREDİYOR “ZATIMA SECDE ET” DİYE. ADEM YARATANINA SECDE ETMİYOR. MERAK EDİYORUM BU ADEMİN HALİ NİCE OLACAK?. Ehl-i hal şair ne diyor, dinle: Türlü, türlü fitneler zülfünden oldu âşikâr Benî Âdem sandılar ki anı şeytân eyledi. Ehli hal şair şeytanın başlı başına güç olmadığını ne güzel ifade eylemiş.. Peygamber Efendilerimiz masum yaratıldılar. Günah-ı kebair işlemekten salimdirler. Haşa, ilah değillerdir. ALLAH’tan başka ilâh yoktur, olamayacak da. Peygamber efendilerimiz dışında cümle kullar şeytanla gelen suallerin muhatabıdırlar. Peygamberimiz Efendimize sordular: --Senin de şeytanın var mı, ya Resulallah?” Buyurdular ki: --BEN ŞEYTANIMI MÜSLÜMAN ETTİM. Ben de kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum, sizler gibi beşerim, yanılabilirim, unutabilirim.” Hazret-i ALLAH cümle kullarını şeriatı ile yükümlü kıldığı Peygamberinin şahsiyetinde ve hayatında zuhuru görülen tertib-i tanzim-i ilâhiden manası ve maddesi ile asra uyumlu yaşamaktan aciz kullarını mahrum kılmasın, amin. Pir-i Gâlibi H.Galip Hasan Kuşçuoğlu METAFİZİK - 2 isimli eserinden alıntıdır. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
![]() La deme gel zahid illa gizlidir ademdedir,
Alleme'l esma hem müsemma gizlidir ademdedir. Can gözün bidar edip ibretle kılsan bir nazar, Kudret-i bari-i te’ala gizlidir ademdedir. Hızr ile Musa'ya hem binbir tekellüm eyleyen, Hikmet-i Tur ile Sina gizlidir ademdedir. Mürsel-i mu’ciz-nüma kim mürdeler ihya eden, Hemdem-i mehdi-i mesiha gizlidir ademdedir. Nur-ı Rabbü’l-alemindir, Rahmeten li'l-alemin, Fazl- Ahmed, sırr-ı Taha gizlidir ademdedir. Hazihi cennatu adn ve sidre-i huld-ı berrin, Kevser u huri ve tuba gizlidir ademdedir. Her nefes bu nüh felek, çarh üzre devran eyleyen, Künbed-ü arş-ı mu’alla gizlidir ademdedir. Cümle eşyayı bir yüzden masna’ gösteren, Aks-ı mir’at-ı mücella gizlidir ademdedir. Hilmi'ya gel ademi bil, adem isen ademi, Hatem ile mühr-i ulya gizlidir ademdedir. Güfte: Hilmi Dedebaba |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
![]() Uyuşturulmuş bir beyin olarak aradabir eklediğiniz iki süslü yazı Galibilik tarikasının asli görüşlerini gizlemez.. Atalarımız ne güzel demiş " zırva tevil götürmez" diye |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
![]() Alıntı:
Galibilik tarikatı görüşlerini gizlemek,saklamak gibi bir çaba içerisinde değil. Bunu fark etmemiş olmak sizin için bir dikkatsizlik olsa gerek. Hz. Allah'ın Kuran'da beyan etmesine karşılık senin kavramak istemediğin hususları tekrar yazıyorum. İşimiz İSLAM.İSLAMDAN BAŞKA DİN ARAYAN HÜSRANDADIR. ALLAH VAR DİYEN MÜSLÜMANDIR. İMAN AMENTÜ DEKİ BÜTÜN HÜKÜMLERİ NEFSİNDE TATBİK ETMEKTİR.(PEYGAMBER EFENDİMİZDEN ÖNCEKİ PEYGAMBER VE KİTAPLARA İNANIRIZ AMMA ONLAR TAHRİF OLDU,HÜKÜMLERİ KALMADI,HANİ ORJİNALİ NEREDE GİBİ,PEYGAMBERLİKLERİ BİTTİ GİBİ MAZERETLER UYDURMADAN) (NURU MUHAMMED)İ ADEM SAFİYYULLAHTAN BAŞLAR CÜMLE PEYGAMBER EFENDİLERİMİZDE ZUHURU GÖRÜLEN VE KIYAMETE KADAR DEVAM EDECEK OLAN HAZRETİ ALLAHIN UMUMA ŞAMİL RAHMET SIFATININ TECELLİSİDİR! EHLİ KİTAP KAFİR-GAVUR-GAYRİMÜSLİM DEĞİLDİR. İSLAM'DA BEŞ ŞART YOKTUR.NAMAZ,ORUÇ,ZEKAT,HAC,TEMEL İBADET VE TAATLARDIR.ALLAH VAR DİYEN MÜSLÜMANDIR. BÜTÜN ALLAH ELÇİLERİ KENDİNDEN ÖNCE GELENLERİ TASDİK ETMİŞLER,SONRA GELECEK OLANLARI MÜJDELEMİŞLERDİR. EVLİYALAR PEYGAMBER VARİSLERİDİR.HER ŞERİATIN EVLİYASI VARDIR. H.GALİP HASAN KUŞÇUOĞLU HZ. ALLAH'IN EVLİYASI, PEYGAMBER EFENDİMİZİN VARİSİDİR. ATATÜRK DİNİ BÜTÜN BİR İNSANDIR.ATATÜRK'E İMANSIZ DİYEN İMANSIZDIR.BU MİLLET İÇİN HAYATINI ORTAYA KOYAN İNSANA HAKARET ETMEK NANKÖRLÜKTÜR.(YAŞADIĞIMIZ GÜNLER BİZLERE DERS DEĞİL Mİ?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
![]() Allah'a ve peygamberlerine iman eden ve onlardan hiçbirini diğerlerinden ayırmayanlara işte Allah onlara pek yakında mükâfatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
Nisa 152 Ey inananlar, Allah'a, Elçisine, Elçisine indirdiği kitaba ve daha önce indirmiş bulunduğu kitaba inanın. Kim Allâh'ı, meleklerini, kitaplarını, elçilerini ve âhiret gününü inkâr ederse o, delalete uğrayanlardandır. Nisa 136 Şöyle de: Ey kitap ehli! Yalnızca Allah'a, bize indirilene ve daha önce indirilene inandığımız için mi bizden hoşlanmıyorsunuz? Oysa çoğunuz yoldan çıkmış kimselersiniz. Maide 59 Kitâp ehliyle, haksızlık edenleri dışında en güzel tarzda tartışın ve deyin ki: "Bize indirilene de size indirilene de inandık. Tanrımız ve Tanrınız birdir, biz de O'na teslim olanlarız." Ankebut 46 «Biz, Allah'a ve bize indirilene; İbrahim, İsmail, İshak, Yakup ve esbâta indirilene, Musa ve İsa'ya verilenlerle Rableri tarafından diğer peygamberlere gelenlere, onlardan hiçbiri arasında fark gözetmeksizin inandık ve biz sadece Allah'a teslim olduk» deyin. Bakara 136 Konu fican tarafından (08-18-2013 Saat 21:53 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
tasavvuf |
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 2 Misafir) | |
|
|