|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
sana cevap vermemem bir şey bilmediğimden değildir... hala bunu öğrenemeyecek kadar cahilsin...
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Rusyada ,Kübada demiryolları çokmu gelişmiş ?
Çinde gelişmiş oda zaten nüfus kalabalık olduğu için mecburi bir durum . İnsanlar özel araçları ile seyahat etmeyi seviyor birkere memleketne gidicen 5-6 tane akraba ziyaret edicen trenlemi ziyaret edicen ? 2-3 kilometre uzaklıktaki pazara gidicen trenlemi gidicen ? Otomotiv sektörünün gelişmesi bir kere trenle demiryolları ile ilişkilendirilemez . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
TURGUT Özalın zaamnında kullandıgı bir deyimdi bu. ayrıca orda demiryolunu en iyi komunistler yapar gibi birşey yazmadım sen yanlıs anladın galiba. istersen yazıyı sonuna kadar oku ondan sonra mesaj yaz emi. nokta sen hiç bir mesajıma cevap vermesende olur yani buna mecbur degilsin. güle güle |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Bende yazdın demedimki zaten ben şöyle bir mantık yürüttüm Dünyadaki sayılı komunist ülkelerde peki niye gelişmemiş demiryolları diye düşündüm eh onlardamı emperyalistlerin oyununa gelmişler ?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
ayrıca f16 ile mig29 hemen hemen aynı zamanlarda çıkmıştı. ama mig 29 un bazı ustunlukleri var detaylıca googlede araştırabilirsin. mesela mig29 aynı miktarda depo benzinle f16 ya göre 2-3 kat daha uzun mesafe gidebilen bir uçak yani komunizm bilime engel olur diye birşey kullanmak ne derece dogru sence? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Alıntı:
ayrıca Antonovlarda baya mimlidir kazalarda... Yoruma bak bide... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() TÜRKİYE’DE HIZLI TREN Zamanın en etkin biçimde kullanılması ihtiyacı, karayolu ulaşım araçlarının çevreye verdiği zararların en aza indirilmesi ve diğer taşıma modlarına göre demiryolunun daha güvenilir bir ulaşım aracı olması, demiryolu konusunda gelişmiş bazı Dünya ve Avrupa ülkelerini hızlı tren hatlarının yapımı konusunda ciddi anlamda ve önemli yatırımlar yapmaya zorlamıştır. 2003 yılından itibaren Hükümetlerimizin demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirmeleri sayesinde, demiryolu ile yolcu taşımacılığının en önemli bölümünü teşkil eden Ankara-İstanbul hattında yapılan seyahat süresinin kısaltılmasını, kaçınılmaz bir şekilde gündeme getirmiştir. Ankara, Eskişehir, İstanbul, Konya, İzmir, Sivas, Bursa gibi yolcu potansiyeli ve nüfus açısından ülkemizin büyük kentlerini birbirlerine bağlayacak olan koridorlarda hızlı tren hatlarının yapılması için çalışma başlatılmıştır. ![]() Türkiye’de Hızlı Tren Ankara-İstanbul.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 533km./3 saat Ankara-Eskişehir.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245 km./1 saat 5 dakika Ankara-Konya.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 km./1 saat 15 dakika İstanbul-Konya. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 641 km./3 saat 30 dakika Eskişehir-Konya. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 360 km./1 saat 26 dakika Ankara-Sivas.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 466 km./3 saat Ankara-İzmir.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 624 km./3 saat 20 dakika Ankara-Afyon.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 km./1 saat 20 dakika Bandırma-Bursa-Osmaneli.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 km./60 dakika Ankara-Kayseri.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350 km./2 saat Halkalı-Bulgaristan.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230 km./1 saat Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 710 km./5 saat Türkiye Yüksek Hızlı Trenle Tanışıyor... “Ankara ve İstanbul artık birbirine daha yakın…” Türkiye’nin en büyük iki kenti Ankara ve İstanbul, devamlı olarak nüfus göçü alan ve gelişen şehirlerdir. Birisinin başkent diğerinin ise ticaret ve sanayi kenti olması nedeniyle ekonomi, sanayi ve ticaretteki gelişmeye paralel olarak aralarındaki ulaşım talebi devamlı olarak artmaktadır. 2003 yılına kadar yatırımların ağırlıklı olarak karayollarına yapılması nedeniyle demiryolunun rekabet şansı iyice azalmıştı. Yüksek Hızlı Tren projesi tamamlandıktan sonra yaklaşık 7 saat olan seyahat süresi 3 saate inecek. Azalan seyahat süresiyle birlikte konforlu, güvenli bir ulaşım imkânı yaratılarak, demiryolunun ulaşımdaki payı da arttırılacak. Rekabet şansı artan demiryollarının yolcu payı %10’dan %78’e yükselecektir. Proje tamamlandığında, Ankara – İstanbul arasında gidip gelenlerin bütün seyahat planları değişecek, araba ve uçak kullanımında düşüş olacak. Asya ve Avrupa Kıtalarını deniz altından birleştiren dünyanın sayılı projelerinden biri olan “Marmaray Projesi” ile entegre edilerek, Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz yolcu taşımacılığı yapılabilecektir. Ankara’dan Avrupa’nın merkezine trenden inmeksizin gitmek mümkün olacak. 300 km çap içerisindeki şehirler birbirinin banliyösü olacağı için kentler arasındaki ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşimde artacak. Ankara İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ile Türkiye hızlı tren teknolojisine sahip ayrıcalıklı ülkeler arasındaki yerini alacak. Karayolu Pazar Payını Ele Geçiriyor Merkezden merkeze olmak üzere seyahat süresi açısından geçtiğimiz yıllara kadar avantajlı durumda bulunan havayolu, bilet ücretlerinin yüksekliği nedeniyle, demiryolu ise gelişen teknolojik yatırımları yapamaması, yolculuk süresini azaltamaması ve konforu yükseltememesi gibi nedenler yüzünden yolcu potansiyelinin önemli bir bölümünü kaybetti. Yolcu eğilimlerine daha kısa sürede uyum sağlayan karayolu (otobüs) işletmeciliği pazar payının büyük bir bölümünü kendi lehine çevirdi. Karayollarında yapılan yatırımlar sonucunda Ankaraİstanbul arasında otoyolların yapımı ile karayolu seyahat süresi 6 saate ve durmasız (non-stop) otobüs işletmeciliğinde ise 5 saate indi. Otoyol çalışmaları kapsamında tamamlanan Bolu Tüneli’nin hizmete sunulmasıyla birlikte otobüs işletmeciliğinin 5-6 saatlik seyir süresinde yaklaşık 1 saatlik daha kısalma söz konusu oldu. Hızlı Trenle Demiryolunun Rekabet Gücü Artıyor Ankara-İstanbul arasında merkezden merkeze ve servis araçlarının kullanılması koşuluyla havayolu ile seyahat süresi yaklaşık 3 ile 4,5 saattir. Demiryolunda ise bu güzergâhta ki seyahat süresi mevcut durum itibariyle 7 saat olup, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin Ankara-Eskişehir bölümünün tamamlanmasıyla seyahat süresi 4–4,5 saate inecek, 2. bölümünün bitirilmesiyle de toplam seyahat süresi 3 saate düşecektir. Bugün için Ankara –İstanbul arasındaki mevcut hattın toplamı 576 km olup, tümü sinyalli ve elektriklidir. Hızlı Tren Projesi tamamlandıktan sonra, iki büyük kent arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km/saat hıza uygun olarak inşa edilen demiryolu 533 km’ ye inecektir. http://hizlitren.tcdd.gov.tr/#/photos/img1.gif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|