02-29-2012, 08:17 | #1 |
KAZA NAMAZI VAR MI?
KAZA NAMAZI VAR MI?
Bir kez daha belirtmek istiyoruz ki hangi namazların farz olduğu Kuran’dan çıkar. Farz namazlar, Allah’ın bizden belli vakit dilimleri içinde her gün kılmamızı istediği namazlardır. Kuran, Nisa Suresi 103. ayette bize namazın vakitli farz olduğunu, Mearic Suresi 23. ayette bu farzın hayat boyu sürekli gözetilmesi gerektiğini söylemektedir. Kuran’da “kaza namazı” diye bir kavram yoktur. Namazı kılmayan, kaçıran Allah’a bunun için tövbe eder, daha sonra titiz bir şekilde namazlarını kılmaya devam eder. Allah, oruç konusuyla ilgili olarak, tutamadığımız günler sayısınca başka günlerde oruç tutmamızı söylemiştir. Allah istese namaz için de aynısını yapardı. Bu yüzden kimse namaza başlayacak kişileri “Geçmişteki şu kadar… namazı kaza etmen gerek” diye yanlış yönlendirmemelidir. Bizim bu yazıdaki amacımız namazın farzını, farz olmayandan ayırmaktır. Allah’ı anmak, hatırlamak için kılınan her namaz makbuldür. Namaz günde beş vakit de kılınır, on vakit de kılınır, kırk vakit de kılınır. Namazın farz olan vakitleri bize kılmamız gereken alt sınırı belirtir, üst sınır ise serbesttir. Tahminimizce mezhep kurucuları, bu üst sınırın serbestiyetinden dolayı ve Allah’ın tesbih edilmesi için belirtilen vakitlerde namaz kılan bazı sahabeleri görüp bazı namazları fazladan farzlaştırmışlardır, vacipleştirmişlerdir. Eğer Kuran’dan namazın farzlarını anlama yerine, şahısların hareketlerinden farzları anlamaya kalksaydık; o zaman karşımıza evvabin namazı, kuşluk namazı, küsuf namazı gibi birçok ilave namaz daha çıkabilir… Sonuçta her konuda olduğu gibi namaz konusunda da Kuran’da ne yazıyorsa din yalnızca odur. Kuran’da, bu dinin anlaşılması hususunda hiçbir eksiklik bulunmamaktadır. Nitekim Hac ibadetinin bir bölümünde hacılara üç vakit namaz kıldırılmaktadır. Hac konusuyla ilgili olarak Kuran’da bir sürü detay verilirken niye Kuran’da Hacda namaz vakitlerinin azaltılması geçmiyor? Namaz eğer beş vakit farz ise hacılara neye dayandırılarak daha az namaz kıldırılıyor? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Arkadaşlar, elimden geldiğince dinimi öğrenmeğe alışan allahın bir kuluyum. Biraz araştırdım ve yukarıda görüldüğü gibi bir yazı okudum. Sadece kuran-ı kerim i örnek alan ve elimden geldiğince Türkçesini okumaya özen gösterip anlamaya çalışan bir kul olarak. Bana yukarıdaki yazıyı çürütecek kuran-ı kerimden örnekler gösterebilirmisiniz. Çünkü kafam çok karıştı ve neye inanacağımı anlıyamıyorum. Benim tek bildiğim ve inanılması gereken kitap kuran-ı kerimdir. Eğer Kaza namazıyla ilgili birşey kuran-ı kerimde yazmıyorsa. Biz neden kaza namazı adı altında namazlar kılmaktayız. Sadece kuran-ı kerimden örnekler verirseniz sevinirim. Çünkü benim bildiğim; '' Tek değiştirilmeyen kitap Kuran-ı Kerimdir.''
|
|
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
02-29-2012, 12:49 | #2 |
Uzun kardeşim Öncelikle meseleye Kur'an ile Allah'ın kat-i olarak değişmeyen, değişmeyecek olan sözlerine hatta Allah'ın Koruması altındaki sözlerine güvenip bakmanız açısından sizin algılarınız düzeyinde bir yorum yapmak icab ederse ! Kaza namazı sizin için yoktur denilebilir... !
Bunun Manası vaktinde kılınması gereken namazın vaktiyle eda edilmesidir...! Büyük bir cehd(Kuvvetlice harcanan çaba) gerekir...! Kaza namazı vardır ! Bu sizin anlayabileceğiniz şekilde ifade etmek istersek ! Bu Kaza namazı zaruri şartlarda Allah'ın Mağfiretine sığınmak suretiyle eda edilip Allah c.c. tarafından kabul edilmesi umuduyla Rahman(Esirgeyen Bağışlayan) ismine Rahmetinin genişliğine sığınmak olarak algılamanız daha doğru olur kanaatindeyim !!! Güvene kavuştuğunuz zaman namazı kılın. Çünkü namaz müminlere vakitlerle belirlenmiş olarak farz kılınmıştır." (Nisa, 103). http://www.sorularlaislamiyet.com/ar...r-misiniz.html Konu HaArP tarafından (02-29-2012 Saat 12:57 ) değiştirilmiştir.. |
|
02-29-2012, 13:50 | #3 |
bir nükte ile anlatayım;
insan bile bile kaza yaparmı? böyle birşey yok vaktinde kılacaksın? sonra kaza ederim mantığı yanlıştır.. zaruri şartları yukarda anlatmış hocam... |
|
02-29-2012, 13:54 | #4 |
Kasıtlı terk edilen namazın kazası olmaz...
|
|
02-29-2012, 14:14 | #5 | ||
Alıntı:
Yorumlara ve uygulamalara dayalı bir konudur... Alıntı:
Konu İntifada tarafından (02-29-2012 Saat 14:18 ) değiştirilmiştir.. |
|||
02-29-2012, 14:19 | #6 | |
Alıntı:
Konu İntifada tarafından (02-29-2012 Saat 14:22 ) değiştirilmiştir.. |
||
02-29-2012, 14:25 | #7 |
|
|
02-29-2012, 18:49 | #8 | |||||||||
Alıntı:
çünkü bizler tek başına Ayeti kerimeleri yönlendirici olarak almıyoruz, yanı sıra Efendimiz a.s.v. ın sünneti seniyyesinide kendimize rehber ediniyoruz. zira ayetlerde Rabbimiz şöyle buyuruyr, Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Efendimiz a.s.vın kaza ile ilgili hadisi şeriflerine bakarsak; Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
hadislerdende anlaşılacağı üzere kaza namazı mevcuttur... Rabbimiz'in Rahman ve Rahim isimleri var ve bizler o isimlere,merhametine, sığınmak, iltica etmek, o isimleriyle muamelesini beklemek mecburuiyetindeyiz, elbette mükemmel bir kulluğumuz olamayabilir, fakat bunlar bizi umutsuzluğa sevketmemeli... birde şunu unutmamalıyızki, her sorunun cevabı somut olmayabilir, islamiyet teslimiyetten gelir ve bizler bir yerden sonra teslim olmak zorundayız.. |
||||||||||
02-29-2012, 19:02 | #9 | |||
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Biraz araştırdım. Kuranı kerimde namaz kılmayanları bekleyen bir cezadan bahsetmemektedir. Eğer bu konu ile ilgi bildiğiniz ayetler varsa ve bunları benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Not: Lütfen kuranı kerimden örnekler vermeğe çalışınız. |
||||
02-29-2012, 19:19 | #10 | |||
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Müdessir Suresi 43ncü ayet 43- Suçlular der ki: "Biz namaz kılanlardan değildik." |
||||
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|