![]() |
#61 |
![]() ... ![]() Fakat öyleleri de var ki, onlar “Ey Rabbimiz! Bize bu dünyada da iyilik güzellik ver, âhirette de iyilik güzellik ver (1) ve bizi ateşin azabından koru!” diye yakarırlar. (Bakara:201) وَمِنهُم مَن يَقولُ رَبَّنا ءاتِنا فِى الدُّنيا حَسَنَةً وَفِى الءاخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنا عَذابَ النّارِ ﴿٢٠١ HAYAT KİTABI KUR’AN GEREKÇELİ MEAL-TEFSİR - Mustafa İslamoğlu > 1-Hasene, sıfat olarak kullanıldığında aynı hasen gibi hem fizik hem de metafizik güzelliği ifade eder. Fakat isim olarak kullanıldığında görünen güzelliğe delalet eder ki, bu güzellik görecedir. Bazen insana güzel gelen ve haz veren şeyler akıbeti itibarıyla çirkin ve acı verici olabilir. Husnâ ise yalnızca mânevi ve kalıcı güzellikler için kullanılır (Bkz: 10Yûnus sûresi:26). Burada mücerret güzelliğe delalet ettiği için dünya ve âhiret güzellikleri birbirinden ayrı olarak anılmıştır. İki güzelliğin birbirine vav ile atfedilmesi, aralarındaki mahiyet farkına delalet eder. Bu âyet, Kur’anî bir hayatta fakirizme ve çileciliğe yer olmadığını beyan eder. İrfan ıstılahında fakr (fakirlik), insanı nimetlerden değil, kalbi dünya sevgisinden mahrum etmektir. Bağdatlı Cüneyd fakrı şöyle tarif eder: “Fakr, senin hiçbir dünyalığa sahip olmaman değildir. Dünyalara sahip olsan da, dünyalıkların sana sahip olmasına izin vermemendir.” Servet attır. Süvari atının sırtındaysa yol alır, atını sırtlanan süvari yolda kalır. Kendini vererek servet elde edenin hiçbir şeyi yoktur. Zira kendini vererek servet sahibi olduğu için, serveti sahipsiz kalmıştır. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
![]() ... ![]() En çok neyi sevdiğinizi, ne ile ilgilendiğinizi öğrenmek isti yorsanız, en çok neyi andığınıza bakınız. Sevip de anmamak vefasız lık, anıp da sevmemek nasipsizliktir. Allah’ı hatırlamanın kalbî olanına zikir, kavlî olanına da tesbih denir. Siz ikisinden de geri kalmayınız. Bu iki boyut tüm ibadetlerde, özelikle de namazda kendisini açıkça gösterir. Zaten namaz “en büyük zikir” değil midir? TAVSİYELER - ZİKİR - MUSTAFA İSLAMOĞLU ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
![]() ... ![]() Peygamber’in Veda Hutbesi bir kardeşlik manifestosudur. “Kanlarınız, mallarınız, ırzlarınız birbiriniz için hürmete layıktır; tıpkı bu gününüz, bu beldeniz, bu ayınız nasıl hürmete layıksa…” derken kardeşliğe çağırıyordu. Yine, “Hepiniz Âdem’in çocuklarısınız Âdem ise topraktandır” derken kardeşliğe çağırıyordu. *** Bu toprağın çocuklarına İslam kardeşliğini hatırlatan kimselere, “Kardeşlik edebiyatı yapma!” diyenlere bir çift sözümüz olmalı: Siz Şeytan’ın ve şeytanî güçlerin meccanen taşeronluğunu yapıyorsunuz! Sizi kimlerin devşirdiğini biliyoruz! Size ve sizi devşirenlere diyoruz ki: Bin yıllık gerçeği yüz yıllık yalana yedirmeyeceğiz! Selahaddin Eyyubi ile Fatih Sultan Mehmed’i ayırmayacağız! Dua okurken, İskilipli Atıf’ı bir elimize, Nurs’lu ve Palu’lu Saidleri öbür elimize koyacağız! Her rekâtta “İhdine’s-sırata’l-müstakîm” (bizi dosdoğru yola yönelt) derken, âyetteki BİZ’i Allah’ın tarif ettiği gibi kabul edeceğiz. Allah’ın BİZ tarifinin yerine ırka, renge, kavme, kabileye, ulusa, soya, boya, mezhebe, meşrebe, tarîkata, partiye, cemaate, cemiyete, kliğe, ekole dayalı BİZ tanımlarını geçirmeyeceğiz. Bunu yapan holiganları, şu hakikati haykıran Allah Rasulü’ne havale edeceğiz: “Asabiyete çağıran bizden değildir.” *** Büyük ailemizin mazlum ve mağdur çocukları nefretten bıktı. Şimdi sıra kardeşlikte! KARDEŞLİK AŞKINA - MUSTAFA İSLAMOĞLU ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() ... ![]() O tarifsiz on gece şahit olsun!(a) - Ve leyâlin 'aşr. - وَلَيالٍ عَشرٍ ﴿٢ Tefsir > a- Zımnen: Vahyin başlangıcı olan kadir gecesini içinde barındıran on gece… Belirsiz gelen bu on gece, ikisi de bayramla biten Ramazan’ın son on günü veya zilhiccenin ilk on günü olabilir. Ramazan’ın son on günü itikaf ve vahyin iniş günü olan Kadir gecesini içinde barındıran günler, Zilhiccenin ilk on günü hac günleridir. Bu ikincisi Hz. İbrahim’e emredilmiş, fakat “nesi” geleneğiyle bu günlerin gerçek zamanı kaybolmuştur (Bkz: 9 Tevbe sûresi 37. âyet not 1 Sûrenin iniş zamanı dikkate alınacak olursa, bu on günün vahyin iniş gecesi olan Kadr’i içinde barındıran Ramazan’ın son on günü olması daha güçlü görünmektedir). “On gün” ibaresinin belirsiz gelmesi, anlamın teke indirilmesini güçleştirmektedir. Bu, yokluk karanlığından varlık sabahına geçişteki “varlığın ilk on günü” de olabilir. HAYAT KİTABI KUR’AN GEREKÇELİ MEAL-TEFSİR - Notlar - Mustafa İslamoğlu ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
![]() ... ![]() Allah bizi kendine kul ister, köle değil. Efendiler kölelerini cahil görmek ister. Allah ise kulunu âlim olarak görmek ister. (Tefsir derslerinden notlar - Mustafa İslamoğlu ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
![]() ... ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
![]() ... ![]() Gece, insan dikkatinin eşyadan Allah’a çevrildiği vakittir. ÖZLÜ SÖZLER - MUSTAFA İSLAMOĞLU ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
![]() ... ![]() Allah’ı görür gibi ibadet eden bir insanı hiçbir kuvvet onu yolundan döndüremez. Mustafa İslamoğlu ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
![]() ... ![]() Allah ile aranızda sevgi ilişkisi yoksa, ayıp olmuyor mu? Mustafa İslamoğlu ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|